Recept a sikerhez
A sikeres stratégiaalkotás alapja, hogy az érintettek kellő ismeretekkel és felkészültséggel rendelkezzenek a közös munka során. Ez különösen igaz olyan komplex rendszerek esetében, mint a BIM (Building Information Modeling), amely nem csupán technológiai újításokat, hanem egy átfogó szemléletváltást is igényel a szervezetek működésében. Mivel a BIM egy viszonylag újszerű megközelítés, sok vállalat számára a megfelelő előzetes tudás hiánya akadályozhatja a stratégia kialakítását és annak hatékony végrehajtását.
Mi tudunk segíteni, van rá megoldásunk
Elemzés
A stratégiaalkotás első lépése a meglévő állapot alapos feltárása és elemzése. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy olyan stratégiai célokat határozzunk meg, amelyek a valós körülményekre épülnek, és olyan eszközöket válasszunk, amelyek biztosítják a várt eredmények elérését.
Meg kell vizsgálni olyan területeket, mint a:
Meg kell vizsgálni olyan területeket, mint a:
- cég digitális érettsége
- céges és üzletági stratégiák
- dokumenetum és információ kezelése
- elkötelezettség
- eddigi BIM gyakorlat
Cél meghatározása
Az értékelést követően kezdődik ez a lépés, amely során meghatározásra kerülnek a szervezeten belüli különböző BIM-hez kapcsolódó célkitűzések. A céloknak mindig az adott szervezet középtávú üzleti stratégiájához és profiljához kell igazodniuk, ezért nem lehetnek univerzálisak.
A célokhoz eszközök rendelhetők, mint oktatás, szabályzás, szoftver beszerzés. Ezen eszközök ki is jelölik azokat a részcélokat, amelyeknek egyik legfontosabb ismérve, hogy mérhetők legyenek. Ezért meg kell határozni azokat a konkrét mérőszámokat, amelyek alapján a stratégia megvalósítása értékelhetővé válik.
A célokhoz eszközök rendelhetők, mint oktatás, szabályzás, szoftver beszerzés. Ezen eszközök ki is jelölik azokat a részcélokat, amelyeknek egyik legfontosabb ismérve, hogy mérhetők legyenek. Ezért meg kell határozni azokat a konkrét mérőszámokat, amelyek alapján a stratégia megvalósítása értékelhetővé válik.
Cselekvési terv
Az előző szakaszban kialakított eszközök alapján ki kell dolgozni egy olyan részletes cselekvési tervet, amely lehetővé teszi a megrendelő számára, hogy megvalósítsa a stratégiában meghatározott célokat. Ez a szakasz nem csupán egy ütemterv elkészítéséről szól, hanem minden olyan feltétel kidolgozásáról is, amely a siker biztosításához szükséges. A cselekvési terv természetesen minden vállalat esetében egyedi, hiszen a jó stratégia az adott cég specifikus kihívásaira ad választ, amelyek révén a megrendelő piaci helyzete javul.
Felkészítés

A stratégia elkészítéséhez nem közvetlenül kapcsolódik, ugyanakkor javasolt egy előkészítő szakasz megvalósítása, amelynek célja a megrendelő felkészítése a közös munkára. A BIM keretrendszer összetettsége miatt a megrendelőnek meg kell ismernie azokat a szabványokban rögzített követelményspecifikációs módszertanokat, amelyek meghatározzák a folyamatok alapjait.
Pilot projekt

A stratégiaalkotásnak nem része a pilot projekt megvalósítása, de a stúdió tapasztalatai szerint a legtöbb megrendelő akkor tekinti sikeresnek az együttműködést, ha a stratégia valós körülmények között is tesztelésre kerül. Ezért javasoljuk, hogy a stratégiai célok kidolgozásához kapcsolódjon egy pilot projekt.
Ajánlatkérés
Az űrlap elküldésével Ön elfogadja a K-ép Stúdió Adatvédelmi szabályzatát